LinkedIn Stories, Wat heb ik er aan?

pexels-pixabay-267350.jpg

LinkedIn Stories, Wat heb ik er aan?

We kennen ze wel: de stories van Facebook, Instagram, WhatsApp en Snapchat. Maar wist je dat LinkedIn deze functie sinds 13 mei 2020 ook in Nederland ondersteunt? Hiermee zijn wij het eerste Europese land waar dit mogelijk is. Leuk, maar wat heb je er aan?

In principe is LinkedIn Stories hetzelfde als wat we al kennen van andere platforms. Je zorgt voor beeldmateriaal, uploadt dit als story en vervolgens ben je 24 uur zichtbaar bovenaan de tijdlijn van al jouw connecties!

LinkedIn Stories leent zich er perfect voor om op een creatieve en informele manier je dagelijkse activiteiten te delen en laat zo op een menselijke manier je professionele kant zien. LinkedIn richt zich op de zakelijke markt. Waar de stories op bijvoorbeeld Instagram vooral gericht zijn op de B2C-markt, komen de mogelijkheden voor de B2B-markt op LinkedIn dichterbij.

Maar waar moet je allemaal op letten? LinkedIn zelf komt met een aantal do’s en don’ts die LinkedIn Stories een mooi kader bieden.

Do’s:

  • Plaats relevante content in professionele context.

  • Gebruik korte pakkende video’s.

  • Creëer content met educatieve inhoud.

  • Voeg authentieke content toe van je alledaagse professionele momenten.

  • Zoek het gesprek en stel een actieve vraag over het laatste professionele nieuws en actuele onderwerpen.

Don’ts

  • Overdreven persoonlijke en privé-momenten plaatsen.

  • ongepaste content plaatsen die je carrière geen goed doet.

  • Spammen met informatie over producten en diensten.

Voor LinkedIn Stories geldt dat een video maximaal 20 seconden kan duren. Langer dan op Instagram waar een video maar 15 seconden mag duren. Benut deze tijd optimaal en houd je boodschap bij de inhoud. LinkedIn deelt een aantal tips waaraan je kunt denken als het gaat om content voor LinkedIn Stories:

  • Foto’s of video’s van projecten waar je nu mee bezig bent.

  • Behind the scenes, een klein inkijkje achter de schermen van jouw onderneming.

  • Breaking news, bijvoorbeeld nieuwe maatregelen rondom het coronavirus.

  • Handige tips over bijvoorbeeld thuis werken.

Wil jij weten hoe video ook in jouw LinkedIn Stories van toegevoegde waarde kan zijn? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Vorige
Vorige

Hoe breng jij jouw onderneming onder de aandacht bij jouw doelgroep?

Volgende
Volgende

Video in tijden van een (corona)crisis